fredag den 28. december 2012

Fascination

Hvad er fascination? Er det når man falder i staver over, at bladene falder af træet i oktober? eller når sæbeboblerne i opvaskebaljen springer en efter en? når ens yndlingsforfatter igen har formået det helt store plot? eller blot når man finder et stykke smukt papir?Jeg vil tilstå, at de ovenover nævnte er ting, der kan få mig til at gå helt i stå, og det er herligt. Man kan ikke sætte ord på hvad det er, der fascinerer, udover, at det er noget der taler godt til en. Noget smukt, noget der gør hverdagen mere levende og gør mig glad i låget. Her i december var jeg i Aarhus og se på juleudstillinger. I Salling faldt jeg over dette smukke stykke papirklip af "Maileg". Lavet af noget smukt håndlavet papir og nogle lidt anderledes farver end lige netop julefarver. Men det hænger så flot på spejlet i mit badeværelse og indrømmet! nu tager det lidt ekstra af min tid derude, men hvad gør det, det er fascination. Det skal nævnes, at farverne ikke bliver gengivet optimalt på dette billede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar